Producătorul auto german Volkswagen a început să ruleze baterii litiu-ion pentru mașinile electrice de pe o linie pilot cu funcționare mică, înaintea noii sale unități de producție de la Salzgitter, în Saxonia Inferioară, semnalând începutul planului său de a furniza 16GWh de baterii EV pe an.
Este un pas esențial pentru producătorul de automobile care a promis 70 de modele electrificate până în 2030, într-un efort concertat de a face față deciziilor infracționale care au dus la scandalul de emisii diesel din 2015.
Vrea să vândă 22 de milioane din aceste vehicule la nivel global în următorul deceniu și se așteaptă ca până la acel moment vânzările sale în Australia să fie de 50% vehicule electrice.
O sursă constantă de baterii cu ioni de litiu – de tipul celor utilizate în laptopuri, smartphone-uri și, cel mai important, în vehicule electrice – este esențială pentru acest obiectiv, iar în acest sens, producătorul auto german a anunțat la începutul lunii septembrie că va construi un nou fabrica pentru a furniza această cerere.
Cu sediul în Salzgitter, fabrica – care face parte dintr-o acțiune 50/50 între grupul auto Volkswagen și producătorul de baterii Northvolt – va fi amplasată strategic la jumătatea distanței între fabrica sa Zwickau unde va produce primul său vehicul electric din seria ID, ID.3 hatchback.
Capacitatea inițială pentru instalația de producție, a cărei construcție este prevăzută să înceapă în 2020, va fi de 16 GWh anual.
CEO al asociației comune dintre Volkswagen AG și Northvolt, Fredrik Hedlund, a declarat într-o declarație că: „Construirea unui gigafactive în Germania împreună cu Volkswagen permite Northvolt să crească în continuare capacitatea de producție a celulelor cu baterii verzi cu o amprentă minimă de CO2. Acest lucru va avea un impact semnificativ asupra electrificării în Europa. ”